tisdag 9 november 2010

Min första blogg

Ja, så har man då hamnat i bloggsvängen. Detta inspirerad av den senaste tidens händelser. "Kungajakten" är en sådan, polisens agerande när de grep några terrormisstänkta i Göteborg en annan. Om detta behöver jag kanske inte vältra mig i åsikter just nu.
I detta första fallet väljer jag att som kungen vända blad, men affären lämnar en unken stank av penningkåta författare och utgivare efter sig.
Den andra lämnar en rad frågetecken efter sig, som jag hoppas så småningom blir utredda. Alla måste kunna lita på polisen och dess goda omdöme.
Slutligen kan väl konstateras att Expressen hamnat på samma nivå som Flashback när det gäller namnpublicering av den misstänkte lasermannen i Malmö och lyckats få landets samtliga sverigedemokrater att kasta sig över chefredaktören och få polisen att beklaga att konfrontera vittnen med mannen nu är omöjligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna, men använd någon form av namn, eftersom det är svårt att svara anonyma.