tisdag 6 september 2011

"Nigeria börjar inse att man erkänt massmördare"


I Nigeria börjar inse vad det är för människor man erkänt som Libyens lagliga regering. Landet gick emot Afrikanska Unionen och erkände NTC. Nu har man fått upp ögonen för det folkmord som begås på svarta i Libyen. Många av dessa är av nigeriansk ursprung.
“The truth is that Gaddafi had sympathy for black Africans", Siji said. "In fact, there is a city in Southern Libya called Suyima that is mostly populated by Nigerians, especially the Hausa. The city shares borders with Algeria and Niger. But due to Gaddafi’s sympathy for the blacks, the Libyan rebels consider the blacks as their enemies and decided to kill any black man they come across.”
Detta säger Mr Daramola Siji, som är koordinator för nigerianer, bosatta i Libyen enligt Mathaba News.

Tack för tipset Maverabloggen

FN:s mandat till Nato var att skydda civila. Tydligen omfattade inte detta svarta människor. Jag mår illa över vad mina svenska politiker sysslar med.
Motvallsbloggen berättar om "Ett brev från helvetet i Libyen" och Third World har också berättelse från ett ögonvittne i Sirte.
Medan folkmorden pågår, bekymrar sig svenska gammalmedia för var Gaddafi kan befinna sig.

5 kommentarer:

  1. Hej!

    Vill du skriva en bloggpost om denna video som sammanlänkar assange och libyen. Min platform har decimerats.
    http://www.youtube.com/watch?v=Xwvy31zAy08
    "Look at all those motherfucking kills"
    För oss med samvete är detta oacceptabelt.

    mvh/w

    SvaraRadera
  2. http://www.transnational.org/

    SvaraRadera
  3. http://www.internationalpeaceandconflict.org/profiles/blogs/libya-what-should-have-been-done-part-iii

    2. Already 6 weeks into NATO bombings, in late April, a U.N. Human Rights delegation to Tripoli and rebel-held areas reported an estimated 10.000-15.000 killed civilians “on both sides”.

    Now 6 months....

    SvaraRadera
  4. worldcitizens:
    Kul att höra ifrån dig. Det var en mycket tänkvärd och sevärd video du skickade. Jag skall se om jag kan få in den nånstans närmaste tiden.

    SvaraRadera
  5. Din webbplats innehåller mycket nyttig information och jag är säker på att många människor kommer att gilla det som jag gör. Jag willl hålla besöka din blogg väldigt ofta.

    SvaraRadera

Kommentera gärna, men använd någon form av namn, eftersom det är svårt att svara anonyma.